Bu makale C # Button Control ile size rehberlik edecektir. Önceki yazımda, C # TextBox Control'ün nasıl kullanılacağını gösterdim. C # Düğme Kontrolü, herhangi bir Windows kontrolü gibi kullanımı kolaydır. Windows Form denetimlerini daha iyi anlıyorsanız, Düğme denetimini anlamak iyi bir fikir olacaktır. Temel olarak, düğme her yazılımın çok önemli bir parçasıdır. Çünkü her eylem ve olayı herhangi bir yazılımdaki butonlarla idare ediyoruz.

Düğmeler, her formda aynı işlevi gerçekleştiren çıkış ve çıkış düğmeleri gibi yeniden kullanılabilir bileşenlerdir ve tekrar tekrar kullanabilirler. Düğmeler, son kullanıcıya çok net bir yazılım navigasyonu sağlayacaktır. Düğmelerin şekli benzersizdir ve kullanıcının düğmenin bulunduğu yeri kolayca yargılayabileceği kendi görünüm özelliklerine sahiptir. Kısacası, düğmeler kullanıcı ve uygulama arasında etkileşim oluşturmak için kullanılan kontrolördür. Bu açıklamadan sonra buton kullanımına geçebiliriz.

Tüm Düğmeler .NET Framework sınıf kütüphanesindeki C # Button sınıfı, Windows Forms Button denetimini gösterir. Düğme denetimi, bir Forma yerleştirilen ve click olayını işlemek için kullanılan bir alt denetimdir.

C # Düğmesi Oluşturma

Düğme kontrolü oluşturmak için, buton Visual Studio'daki araç kutusundan forma denetimi. Bir düğmeyi Form'a sürükleyip bıraktıktan sonra, Düğme aşağıdaki şekle benzeyecektir. Bir Düğme Form üzerinde dolaştığında, etrafında hareket ettirebilir ve yeniden boyutlandırabilirsiniz.

C # düğmesi oluşturma

C # düğmesi oluşturma

C # Düğme Özelliklerini Ayarlama

Bir Düğme denetimi forma yerleştirdikten sonra, bir sonraki adım düğme özelliklerini ayarlamaktır.

Bir düğme kontrolü için özellikleri ayarlamanın en kolay yolu, Özellikler Penceresi'ni kullanmaktır. F4 tuşuna basarak Özellikler penceresini açabilir veya bir kontrolü sağ tıklayıp Özellikler menüsü öğesini seçebilirsiniz. Özellikler penceresi aşağıdaki şekle benzer.

C # düğmesi özellikleri

C # düğmesi özellikleri

C # Düğme Kontrolünün Arka Planı ve Ön Rengi

Arka plan rengi ve ön renk Özellikler, bir Düğmenin arka planını ve ön plan rengini sırasıyla ayarlamak için kullanılır. Bu özellikleri Özellikler penceresinde tıklarsanız, Renk İletişim Kutusu açılır.

Alternatif olarak, arka plan ve ön plan renklerini çalışma zamanında ayarlayabilirsiniz. Aşağıdaki kod parçacığını Arka plan rengi ve ön renk özellikleri.
// Arka planı ve ön planı ayarla

C # Düğmesine Görüntü Ekleme

Düğme kontrolünün Görüntü özelliği, düğme arka planını görüntü olarak ayarlamak için kullanılır. Image özelliği bir Image nesnesi gerektirir. Image sınıfı, tam dosya yolu ile bir resim dosyası adı alan ve bir Image nesnesi oluşturan FromFile adlı statik bir yönteme sahiptir.

Resmi ve metni de hizalayabilirsiniz. düğme ImageAlign tanımlar ve Metin hizalama bu amaçla özellikler kullanılır.

Aşağıdaki kod parçası, resmi düğme arka planı olarak ayarlar.

C # Düğme Metin ve Yazı Tipi Özelliği

düğme Metin Düğmenin içeriğini gösterir. Eğer Metin hizalama Eğer özellik kullanılıyorsa contentalignment numaralandırma türü

Yazı özellik, bir Düğmenin yazı tipini ayarlamak için kullanılır.

Aşağıdaki kod parçacığı, bir Düğme denetiminin Metin ve Yazı Tipi özelliklerini ayarlar.

C # Düğme Tıklama / C # Düğme Tıklama Olayı

Button click olayını işlemek için bir Button kontrolü kullanılır. Click olayı bir EventHandler nesnesine ayarlayarak, çalışma zamanında bir Button click olay işleyicisi ekleyebiliriz. EventHandler, bir olay işleyicisinin bir parametresini alır. Tıklayın olayı aşağıdaki kod parçasına eklenir.

Düğme tıklatma olay işleyicisinin imzası aşağıdaki kod snippet'inde listelenmiştir.

Özellikler penceresinden olay sekmesine Tıklatma bölümünü tıklatarak bir tıklama etkinliği eklemek mümkündür. Button click olayı aşağıdaki gibi oluşturulur.

c # button click etkinliği

c # button click etkinliği

Dinamik Olarak Bir Düğme Oluşturma

Dinamik Düğme Oluşturma

Çalışma zamanında bir düğme denetimi oluşturmak, yalnızca bir Button sınıfı örneği oluşturma, özellikleri ayarlama ve Form denetimlerine bir Button sınıfı ekleme işlemidir.

Dinamik bir düğme oluşturmak için ilk adım, Button sınıfının bir örneğini oluşturmaktır. Aşağıdaki kod parçası, bir Düğme denetim nesnesi oluşturur.

Dinamik Düğme Özelliklerini Ayarlama

Bir sonraki adım, Button sınıfının özelliklerini ayarlamaktır. Konum, Genişlik, Yükseklik veya Boyut belirttiğinizden emin olmalısınız. Düğmenin varsayılan konumu, formun üst köşesinde bırakılmıştır. Location özelliği, Formdaki Düğmenin başlangıç ​​konumunu belirten bir Puan alır. Boyut özelliği, kontrolün boyutunu belirtir. Boyut özelliği yerine Genişlik ve Yükseklik özelliğini de kullanabiliriz. Aşağıdaki kod parçacığı, bir düğme denetiminin Konum, Genişlik ve Yükseklik özelliklerini ayarlar.

Bir sonraki adımda, Düğme kontrolünün daha fazla özelliğini ayarlayabilirsiniz.

Aşağıdaki kod pasajı, bir Düğme arka plan rengini, ön plan rengini, Metin, Ad ve Yazı Tipi özelliklerini ayarlar.

Dinamik Düğmeye Etkinlik Ekleme

Button click olayını işlemek için bir Button kontrolü kullanılır. Click olayı bir EventHandler nesnesine ayarlayarak, çalışma zamanında bir Button click olay işleyicisi ekleyebiliriz. EventHandler, bir olay işleyicisinin bir parametresini alır. Tıklayın olayı aşağıdaki kod parçasına eklenir.
/

Düğme tıklatma olay işleyicisinin imzası aşağıdaki kod snippet'inde listelenmiştir.

Form denetimlerine dinamik bir düğme ekleme

Şimdi son adım forma bir Düğme denetimi ekliyor. Form.Controls.Add yöntemi, bir Forma bir denetim eklemek için kullanılır. Aşağıdaki kod parçası, geçerli forma bir Düğme denetimi ekler.

Kodun tamamı aşağıdaki kodda listelenmiştir; CreateDynamicButton yöntemleri çalışma zamanında bir Form Düğmesi kontrolü oluşturduğunda, dButton'a bir click olay işleyicisi ekler ve Form.Controls.Add () yöntemini çağırarak Form Düğmesi denetimini ekler. .

Bu makalede, Windows Formlarında nasıl C # kullanarak tasarım ve çalışma zamanında bir Düğme denetimi oluşturulacağını gösteriyoruz. Ayrıca, bir Button'ın özelliklerini nasıl ayarlayacağınızı ve Button click olay işleyicisinin nasıl ayarlanacağını gösterdik.